Чому учні не мають права на помилку?

30.12.2017

Чому учні не мають права на помилку?

Про недосконалий підхід у шкільній освіті, а саме про каральну систему оцінювання, говорилося доволі багато. Але не зважаючи на це, Нова реформа у системі освіти, не викорінює цей принцип, лише видозмінює.

Свою думку з цього приводу висловив у соцмережі Фейсбук Письменник, бізнесмен та президент корпорації Гранд – Володимир Співаковський

Що означає в школі – не можна підказувати? Що означає – не можна багаторазово виправляти і закреслювати написане?

Чому у дорослому житті архітектори спочатку роблять ескіз, креслення, обговорюють його з усіма, отримують купу зауважень, а потім 20 разів все переробляють, домагаючись досконалості?

Чому автор книги безжально править її 10 разів, перш ніж вона набуває остаточного варіанту і відправляється у друк?

Навіть у спорті дають три спроби і вибирають кращу, зауважте, а не середню. А в стрибках у довжину – дають аж 6 спроб.

І тільки нещасного школяра (!) змушують відповідати відразу, негайно. І нехай він тільки спробує зробити затримку хоч на пару секунд. Все, двійка, незадовільно, і зіпсоване життя.

Чому така несправедливість і нерозуміння того, що саме є процесом навчання? Адже якщо б для цілей дорослого життя учень освоїв цю «модель багаторазових коригувань», це і було б його підготовкою до дорослого життя.

Тренуванням потрібних навичок і вмінь.

Навчання – це не те, коли тобі ставлять оцінку за те, що ти вивчив чи не вивчив.

Навчання – це коли ти багато разів виправляв, поліпшував свою контрольну роботу, долаючи муки творчості, виявляючи силу волі, і думаючи про те, як ще поліпшити те, що вже і так добре.

Ось у чому потрібно кардинально міняти весь процес навчання.

У школі варто домагатися не оцінок, а досягнення кожним учнем своїх ідеальних результатів, не рахуючись з кількістю спроб. Давати стільки спроб, скільки учень захоче.

При цьому діти поділяться на дві категорії. Вони будуть прагнути до перфекціонізму, покращуючи якість своїх знань, пам’яті, результатів.

А інші скажуть: ну його в баню, набридло, більше продовжувати не хочу, ставте, що хочете.

Це теж буде результатом, і знань, і характеру. А також відповіддю на питання: на яку роботу тебе потім візьмуть?

Про оцінки в школі

, , , переглядів: 632

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *